Convention Bureau Brabant verder onder vlag van VisitBrabant

Gisterenavond ondertekenden Convention Bureau Brabant (CBB) en VisitBrabant, de marketingorganisatie voor destinatie Brabant, een overeenkomst waarin is vastgelegd dat het label MeetBrabant vanaf 1 januari 2018 wordt overgedragen aan VisitBrabant. Hiermee vergroten zij de gezamenlijke slagkracht richting de internationale MICE-markt. Vanaf heden worden alle activiteiten van MeetBrabant in opdracht van het Convention Bureau Brabant door VisitBrabant in Oisterwijk uitgevoerd.

Sinds 2011 timmert het CBB hard aan de weg om destinatie Brabant op het netvlies te krijgen van (inter)nationale planners, organisers en andere MICE-partijen. VisitBrabant werkt sinds de oprichting in september 2014 samen met de leisuresector, overheden en koepelorganisaties aan de positionering van Brabant als toeristische bestemming zodat meer bezoekers naar Brabant komen, die hier ook langer verblijven en meer besteden. Robert van Overdijk, bestuurslid CBB: “De slagkracht van VisitBrabant, de synergie in werkzaamheden en de voordelen van één loket voor zowel klanten als aanbieders, maken dat het samenvoegen van de activiteiten het juiste pad is voor verdere ontwikkeling van de MICE-ambities van Brabant”.

Inspanningen waarborgen
Het CBB en VisitBrabant werkten steeds vaker samen en strategie en activiteiten werden stap voor stap op elkaar afgestemd. Door die toenemende samenwerking is het niet langer noodzakelijk of wenselijk om een aparte organisatorische vorm te handhaven in de vorm van het Convention Bureau Brabant. “Marktkennis en marketingpower worden op deze wijze optimaal samengebracht. Het CBB heeft afgelopen jaren een fundament gelegd, waar wij duurzaam op kunnen verder bouwen om Brabant ook als MICE-destinatie te ontwikkelen”, zegt Sef Sweegers, Manager Business Development van VisitBrabant.
“Net als in de leisuremarkt heeft Brabant daar nog volop te winnen. Vooral buiten de provinciegrenzen, wanneer we daarin onze krachten weten te bundelen.”

VisitBrabant en het CBB hebben afgelopen weken hun gezamenlijke ambities opgetekend en zullen de rest van het jaar nauw samenwerken om de condities te creëren die nodig zijn om vanaf 1 januari 2018 deze nieuwe stap voorwaarts te zetten. Ook in deze nieuwe vorm is een intensieve samenwerking tussen alle partijen een voorwaarde voor succes. De huidige bestuursleden van het CBB zullen dan ook in het vervolg nauw betrokken blijven bij MeetBrabant, zoals ook beide aangesloten gemeenten/citymarketingorganisaties van ’s-Hertogenbosch en Eindhoven.

____________________________________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie, niet ter publicatie:

Neem voor meer informatie contact op met:

Convention Bureau Brabant:
Robert van Overdijk  |  0031 – 6 – 28 12 99 53  |  r.van.overdijk@libema.nl

VisitBrabant:
Tamara Ernst | tamaraernst@visitbrabant.com

Over Convention Bureau Brabant
Convention Bureau Brabant is een Brabantse marketingorganisatie die namens haar partners Brabant nationaal en internationaal als MICE-destinatie positioneert en ontwikkelt, met als doel duurzame groei van het aantal congressen en meetings (zakelijke bezoekers) bij Brabantse locaties.

Over VisitBrabant
VisitBrabant is de marketingorganisatie voor destinatie Brabant met als doelstelling Brabant (inter)nationaal stevig op te zetten als meest innovatieve en gastvrije provincie ter bevordering van de shortstay markt. VisitBrabant wordt gefaciliteerd door de Provincie Noord-Brabant om de vrijetijdseconomie een impuls te geven.